۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۵۱۶۸۲
حجت الاسلام والمسلمین محامی مطرح کرد؛

شاخصه های خانواده معنوی | حقوق والدین بر فرزندان

شاخصه های خانواده معنوی | حقوق والدین بر فرزندان
امام جمعه زاهدان با اشاره به موضوع خانواده معنوی، مسأله حقوق والدین بر فرزندان را مورد توجه قرار داد و گفت: در روایات آمده است که نگاه محبت آمیز به پدر و مادر عبادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان با اشاره به موضوع خانواده معنوی، مسأله حقوق والدین بر فرزندان را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از این حقوق، اطاعت از منویات پدر و مادر توسط فرزندان است.

وی ادامه داد: بر اساس روایات، حتی اگر پدر و مادر ما را از انجام عمل مستحب نهی کردند، برای انجام آن عمل باید رضایتشان را کسب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی محبت و احترام را یکی دیگر از حقوق والدین بر فرزندان تلقی و خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که نگاه محبت آمیز به پدر و مادر عبادت است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه ادب، تواضع و رعایت اخلاق نیکو از جمله حقوق والدین بر فرزندان است، گفت: فرزندان باید نسبت به پدر و مادرشان نیکی و احسان داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرزندان باید نسبت به زحمات پدر و مادر قدرشناسی داشته باشند، ابراز کرد: انسان باید برای پدر و مادر خود دعا کند و این را یک وظیفه برای خود بداند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات